Túra könyvek

Magyarország legszebb kerékpáros túraútvonalai /Túrázók nagykönyve

Túrázók nagykönyve sorozatunk legújabb kötete ezúttal Magyarország legkülönlegesebb biciklis útvonalain vezeti végig az olvasót. A könyvünkben bemutatott túrák az egész család számára kikapcsolódást és garantált feltöltődést biztosítanak, a felfedezés izgalmát ígérik – két keréken még a jól ismert táj is más arcát mutatja.

A kötet változatos helyszínekre invitál bennünket, a hegyi terepek mellett jócskán lemegyünk a síkvidékekre is – a síksági vagy szelíd dombvidéki területek gyalogosan sokszor végeláthatatlannak tűnnek, ám biciklizve már befogadhatók és igazán érdekesek. Túráink során körbejárjuk a Fertő, a Velencei- és a Tisza-tavat, sőt Románia, Szlovákia és Ausztria felé is átlépjük a határt. Nyeregbe pattanva a Kárpát-medencei vidék sokszínűségének más dimenzióját fogjuk megtapasztalni! Úgy vezetjük az új tájat megismerni kívánókat, a kalandokat és látnivalókat keresőket, hogy a legátfogóbb, legsajátosabb képet adjuk a megcélzott helyszínről.

A könyvben helyet kapó 28 fejezet változatos nehézségű kirándulásokat kínál, köztük számos olyat, amelyen a gyerekek is bátran kipróbálhatják magukat. Előző köteteinkhez hasonlóan az egyes útvonalakat gazdag képanyag, áttekintő térkép és gyakorlati leírások teszik teljessé. A túrákhoz kapcsolódó kulturális és természeti értékek részletes bemutatása mellett – a könnyebb tervezés érdekében – mindenhol feltüntettük a nehézségi fokot, a pontos távolságot, a menetidőt, a szintemelkedést és a szükséges felszerelést.

Kerekedjünk fel, és ismerjük meg Magyarország legszebb kerékpáros útvonalait!

Magyarország túraútvonalai – Váraink nyomában /Túrázók nagykönyve

Magyarország túraútvonalai - Váraink nyomában /Túrázók nagykönyve

ugyan komoly kutatástörténeti háttere van, könyvünk mégis egyedülálló e témakörben: ha átfogó, színes képet szeretnénk kapni a korabeli életről, a várak szerepéről és hányatott sorsáról, elengedhetetlen, hogy megismerjük tágabb környezetüket is; így e kötet segítségével, a terepet járva megérthetjük, mi fölött uralkodott az adott erősség, milyen stratégiai szempontok alapján építették oda, mennyire volt elszigetelt vagy illeszkedett szervesen a vidék életébe. A kötet változatos és izgalmas helyszínekre invitál bennünket, hiszen épültek váraink merész ormokra, erdős hátakra, fennsíkok szélére, völgyekbe, folyótorkolatokba és mocsárvidékekre is.

Vegyük akár a közismert, jó állapotban megmaradt vagy felújított egri, gyulai, füzéri vár, vagy éppen a kevésbé ismert, ám romjaiban is máig impozáns drégelyi vagy nógrádi várrom felé az irányt, egy dolog bizonyos: történelmi hőseink előtt adózunk és nagy csaták nyomában járunk.

Előző köteteinkhez hasonlóan a leírásokat gyakorlati információkkal egészítettük ki: minden túránál szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, jelzésekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, illetve a tervezéshez támpontot nyújtó áttekintő térkép. Természetesen nem hiányozhat a szerzők által készített, bőséges képanyag sem, amely igazán színessé teszi a kötetet.

Repüljünk vissza az időben, keljünk útra történelmi emlékeink nyomában, és fedezzük fel hazánk lenyűgöző várait!

Magyarország rejtőzködő túraútvonalai – nem csak kezdőknek /Túrázók nagykönyve

Magyarország rejtőzködő túraútvonalai - nem csak kezdőknek /Túrázók nagykönyve
szerző: DR. NAGY BALÁZS kiadás éve: 2017
súlya: 698 gramm
terjedelme: 400 oldal
Ahol a jelzett ösvény véget ér… gyakran ott kezdődik az igazi kaland! Magyarország túraútvonalai könyvsorozatunk legújabb kötete ezúttal nem csak hobbitúrázóknak szól. Természetesen könnyebb és közepesen nehéz túrák is helyet kaptak a könyvben – amelyekre akár a családdal is indulhatunk –, ám most kifejezetten a komolyabb felkészülést igénylő, ritkábban járt, hiányosan jelzett, trükkös útvonal-vezetésű terepekre fektettük a hangsúlyt, amelyek bejárásakor kihívást jelenthet a tájékozódás, a távolság és a változatos domborzat – elsősorban a haladóknak kedvezve ezzel. Megpróbáltatásaink eredményeként olyan megkapó területekre látogatunk el, amelyeket korábban egyáltalán nem, vagy egészen más megközelítésből ismertünk. Ráadásul alaposan el is távolodunk a mindenki által látogatott terepektől – úti céljaink közt szerepel a Vajdavár-vidék, a csereháti dombok vagy épp az Őrség mélye, sőt még a határon is átlépünk, hogy bejárjuk a Helembai-hegység ismeretlen tájait.
Sorozatunk korábbi köteteihez hasonlóan a leírásokat gyakorlati információkkal egészítettük ki: minden túránál szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, jelzésekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, valamint a tervezéshez támpontot adó áttekintő térkép. A kötetet a szerzők saját fényképei teszik színesebbé – amelyek sokszor még inkább segítik a terepen való tájékozódást.
Keljünk útra, és fedezzük fel hazánk rejtőzködő túraútvonalait!

A felvidék legszebb túraútvonalai /Túrázók nagykönyve

szerző: DR. NAGY BALÁZS kiadás éve: 2015
súlya: 928 gramm
terjedelme: 544 oldal

A nagy sikerű Erdély legszebb túraútvonalai és a négy magyarországi kötet után ezúttal a Kárpátok északi részére, a történelmi Felvidékre és környékére csábítjuk a túrázás szerelmeseit. Az itt magasodó vonulatok rendkívül változatos hegyi helyszínek, a sokszínű domborzat egészen eltérő túratípusok bejárására ad kiváló lehetőséget, a családdal is bátran kipróbálható, kisebb körtúráktól kezdve egészen a többnapos gerinctúrákig. Válogatott túráink során a Kárpátok minden jellegzetes felszíncsoportját érintjük: az élettel teli medencéket, a mészkőszurdokokat, a várakat hordozó szirteket, a hatalmas erdővidékeket, a szelíd hátakban tetőző gyephavasi vonulatokat és a vad sziklavilágot is. Mindehhez pedig nem is kell messzire utaznunk, hiszen a határt néhány kilométerre magunk mögött hagyva máris e csodás területekre érünk.
Túrakötetünk a sorozat korábbi részeihez hasonlóan minden túraútvonalat gyakorlati információkkal kiegészítve mutat be, a kirándulások részletes leírása mellett szerepel a távolság, a szintemelkedés, a bejáráshoz szükséges idő, a pontos, túrajelekkel ellátott útvonal, a nehézségi fok, valamint a tervezéshez segítséget nyújtó áttekintő térkép. A szerzők által készített lenyűgöző fotók láttán pedig végképp megjön a kedvünk az induláshoz!
Keljünk útra, és fedezzük fel a Felvidék legizgalmasabb túraútvonalait!